کتاب مقدس، ترجمۀ معاصر | Josua 19,7

Josua 19,7 | کتاب مقدس، ترجمۀ معاصر

زمين قبيله شمعون

1 دومين قرعه به نام شمعون درآمد. زمين خاندانهای اين قبيله، در داخل مرزهای زمين يهودا قرار داشت و شامل اين شهرها میشد: بئرشبع، شبع، مولاده، 3 حَصَرشوعال، بالح، عاصم، 4 التولد، بتول، حرمه، 5 صقلغ، بيتمركبوت، حصرسوسه، 6 بيتلباعوت و شاروحن، جمعاً سيزده شهر با روستاهای اطراف. 7 عين، رمون، عاتر و عاشان، جمعاً چهار شهر با روستاهای اطراف 8 و تمام روستاهای اطراف اين شهرها تا بعلتبئير (كه رامهٔ نگب هم گفته میشد). اين بود زمينی كه به خاندانهای قبيلهٔ شمعون داده شد. 9 اين زمين از سهمی بود كه قبلاً برای قبيلهٔ يهودا تعيين گرديده بود، چون زمين سهم يهودا برای ايشان زياد بود.

زمين قبيلهٔ زبولون

10 سومين قرعه به نام زبولون درآمد. مرز زمين خاندانهای اين قبيله از ساريد شروع میشد 11 و به طرف مغرب تا مرعله و دباشه كشيده شده، به درهٔ شرق يُقنَعام میرسيد. 12 از طرف شرق ساريد نيز تا حدود كسلوت تابور و از آنجا تا دابره و يافيع كشيده میشد. 13 باز به طرف شرق امتداد يافته، به جت حافر و عت قاصين كشيده میشد، سپس از رمون گذشته، به نيعه میرسيد. 14 اين خط مرزی در شمال، به طرف حناتون برمیگشت و به درهٔ يفتحئيل منتهی میشد. 15 شهرهای قطه، نهلال، شمرون، يدَلَه و بيتلحم نيز جزو ملک قبيلهٔ زبولون بودند. جمعاً دوازده شهر با روستاهای اطرافشان به خاندانهای قبيلهٔ زبولون تعلق گرفت.

زمين قبيلهٔ يساكار

17 چهارمين قرعه به نام يساكار درآمد. شهرهای خاندانهای اين قبيله عبارت بودند از: يزرعيل، كسلوت، شونم، 19 حفارايم، شیئون، اناحره، 20 ربيت، قشيون، آبص، 21 رمه، عينجنيم، عينحده و بيتفصيص. 22 خط مرزی قبيلهٔ يساكار از شهرهای تابور، شحصيمه و بيتشمس میگذشت و به رود اردن منتهی میشد. جمعاً شانزده شهر با روستاهای اطرافشان به خاندانهای قبيلهٔ يساكار تعلق گرفت.

زمين قبيلهٔ اشير

24 پنجمين قرعه به نام اشير درآمد. شهرهای خاندانهای اين قبيله عبارت بودند از: حلقه، حلی، باطَن، اكشاف، 26 الملک، عمعاد و مشآل، خط مرزی قبيلهٔ اشير در غرب، به طرف كرمل و شيحور لبنه كشيده میشد 27 و از آنجا به سمت مشرق به طرف بيتداجون میپيچيد و به زبولون و درهٔ يفتحئيل میرسيد. از آنجا به طرف شمال به سوی بيتعامق و نعیئيل امتداد يافته از شرق كابول میگذشت. 28 سپس از حبرون، رحوب، حمون، قانه و صيدون بزرگ میگذشت. 29 سپس اين خط مرزی به طرف رامه میپيچيد و به شهر حصاردار صور میرسيد و باز به طرف شهر حوصه پيچيده در ناحيه اكزيب به دريای مديترانه منتهی میشد. 30 عمه، عفيق و رحوب نيز جزو ملک اشير بودند. جمعاً بيست و دو شهر با روستاهای اطرافشان به خاندانهای قبيلهٔ اشير تعلق گرفت.

زمين قبيلهٔ نفتالی

32 ششمين قرعه به نام نفتالی درآمد. خط مرزی زمين خاندانهای اين قبيله از حالف شروع میشد و از بلوطی كه در صعنيم است گذشته، در امتداد ادامی، ناقب و يبنئيل به لقوم میرسيد و از آنجا به رود اردن منتهی میشد. 34 اين خط مرزی در غرب به سمت ازنوت تابور میپيچيد و از آنجا به طرف حقوق پيش میرفت. زمين نفتالی با زبولون در جنوب، با اشير در غرب و با رود اردن در شرق هم مرز میشد. 35 شهرهای حصارداری كه در زمين نفتالی واقع شده بودند از اين قرارند: صديم، صير، حَمَت، رَقَت، كنارت، 36 ادامه، رامه، حاصور، 37 قادش، ادرعی، عينحاصور، 38 يَرون، مجدلئيل، حوريم، بيتعنات و بيتشمس. جمعاً نوزده شهر با روستاهای اطرافشان به خاندانهای قبيلهٔ نفتالی تعلق گرفت.

زمين قبيلهٔ دان

40 هفتمين قرعه به نام دان درآمد. شهرهای خاندانهای اين قبيله عبارت بودند از: صرعه، اِشتائُل، عيرشمس، 42 شَعَلبين، اَيَلون، يتله، 43 الون، تمنه، عقرون، 44 اَلتَقيت، جِبَتون، بعله، 45 يهود، بنیبرق، جترمون، 46 مياهيرقون، رقون و همچنين زمين مقابل يافا. 47 (ولی زمينی كه برای قبيلهٔ دان تعيين شد، برای ايشان كافی نبود. پس قبيلهٔ دان به شهر لَشَم در شمال حمله برده، آن را تصرف نمودند و اهالی آنجا را قتل عام كردند. سپس در آنجا ساكن شدند و نام جد خويش، دان را بر آن شهر نهادند.) 48 اين شهرها و روستاهای اطرافشان به خاندانهای قبيلهٔ دان تعلق گرفت.

ملک يوشع

49 پس از اينكه زمينها ميان قبايل اسرائيل تقسيم شد و حدود هر كدام تعيين گرديد، قوم اسرائيل مطابق دستور خداوند، به يوشع ملكی پيشنهاد كردند و او تمنه سارح را كه در ميان كوهستان افرايم واقع شده بود برای خود برگزيد و آن را دوباره بنا كرد و در آن ساكن شد. 51 به اين ترتيب، قرعهكشی و تقسيم زمين بين قبايل اسرائيل در شيلوه، جلو دروازهٔ خيمهٔ عبادت انجام شد. در اين قرعهكشی كه در حضور خداوند برگزار گرديد، العازار كاهن، يوشع و سران قبايل حاضر بودند و نظارت میكردند.